Wsparcie dla dzieci i młodzieży / dzieci
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Powiedz komuś! Zubrzycka, Elżbieta
Moje ciało należy do mnie Umińska-Sobolewska, Mirosława
Dobre i złe sekrety Zubrzycka, Elżbieta
Dobre maniery nie tylko dla przedszkolaków Krzyżanek, Joanna
Śmierdzący ser DePino, Catherine
2.
Dręczyciel w klasie Zubrzycka, Elżbieta
Pierwsza pomoc Moryc, Katarzyna
Nieznajomi Moryc, Katarzyna
Przemoc, nie! Saint-Mars, Dominique de
Jak wytrzymać w szkole i nie zwariować Cholewińska-Szkolik, Aniela
3.
Mała książka o przemocy Stalfelt, Pernilla
Jak radzić sobie z życiem Staroń, Przemysław
Szkoła bohaterek i bohaterów 2 Staroń, Przemysław
Jak zachować się w internecie Żarowska-Mazur, Alicja
4.
Moje prawa - ważna sprawa! Czerwińska-Rydel, Anna Piątkowska, Renata
Kołodziej, Katarzyna
Ale ja cię nie znam! Geisler, Dagmar
Daj mi spokój! Zöller, Elisabeth
Rodzina Wafelków Krzyżanek, Joanna
5.
Nie daj się gnębić! Młodnicka, Magdalena
Nie dam sobie dokuczać Piotrowska, Eliza Casalis, Anna
Mędrcy do dzieci Boizard, Sophie
Wszystko OK? Carlson, Dale Bick Carlson, Hannah
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo