Biomechanika kliniczna:

podręcznik dla studentów medycyny i fizjoterapii

Autor:
Janusz Wiesław Błaszczyk
Wydawcy:
Wydawnictwo Lekarskie PZWL (2004-2024)
IBUK Libra (2004)
Wydawnictwo Lekarskie (2004)
Wydawnictwo Naukowe PWN
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
skrypty
szkoły wyższe
Więcej informacji...

Wydanie II podręcznika Biomechanika kliniczna obejmującego podstawowe wiadomości z dziedziny diagnostyki zaburzeń ruchu oraz metod oceny postępu rehabilitacji w różnych stanach pourazowych, uzupełnione przedstawieniem wyników badań patomechaniki ruchu. W książce omówiono podstawy kinezjologii, biomechanikę tkanek, mięśni, kości i stawów, biomechanikę postawy stojącej i lokomocji, neurofizjologię układu ruchu, elektromiografię. Nowe wydanie Biomechaniki klinicznej rozszerzono o dwa rozdziały. W rozdziale poświęconym wadom postawy przedstawiono główne mechanizmy tej patologii, która w ostatnich latach coraz częściej dotyka dzieci i młodzież. Ich poznanie pozwoli lekarzom i rehabilitantom na skuteczniejsze zapobieganie wadom postawy i leczenie. W rozdziale Bioenergetyka aktywności ruchowej człowieka zaprezentowano zagadnienia z zakresu nowej dziedziny biomechaniki. Omówiono najważniejsze przyczyny dysfunkcji organizmu związane ze starzeniem się. Autor wziął pod uwagę cały system motoryczny człowieka – od mózgu aż po mięśnie i kości. Wiedza ta jest niezbędna lekarzom i rehabilitantom, żeby móc wpływać na spowolnienie procesów starzenia się i tym samym podniesienie jakości życia osób w starszym wieku.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:podręcznik dla studentów medycznych podręcznik dla studentów medycyny i fizjoterapii
Autor:Janusz Wiesław Błaszczyk
Redakcja:Beata Bakoń
Wydawcy:Wydawnictwo Lekarskie PZWL (2004-2024) IBUK Libra (2004) Wydawnictwo Lekarskie (2004) Wydawnictwo Naukowe PWN
ISBN:83-200-2917-1 978-83-01-23826-1 978-83-200-3748-7 978-83-200-4202-3 978-83-200-4368-6
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk e-booki książki literatura literatura stosowana podręczniki publikacje dydaktyczne publikacje naukowe skrypty szkoły wyższe zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 25 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo