Jak wspierać dziecko w szkole, która nie działa:

poradnik dla rodziców

Autorzy:
Joanna Rawecka
Bogusław Janiszewski
Ilustracje:
Max Skorwider
Wydawcy:
Publicat Wydawnictwo (2023)
Legimi (2023)
ISBN:
978-83-271-2730-3, 978-83-271-2738-9
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki
poradniki
zdrowie

System edukacji zapadł się pod ciężarem własnych, nierealnych założeń i z tej zapaści długo się nie podniesie. A twoje dziecko spędzi dwanaście lat w szkole, która nie stwarza dla niego wystarczających warunków do pełnego, wartościowego rozwoju.

Co powinieneś, rodzicu, zrobić w tej sytuacji? Uciekać czy walczyć? Ani jedno, ani drugie. Po prostu udziel swemu dziecku mądrego, adekwatnego wsparcia, które poprawi jego dobrostan, a nie jeszcze bardziej go naruszy.

Twoim głównym narzędziem powinna być uważność na dziecko i idąca za nią prawdziwa głęboka relacja. Przyda Ci się też kilka technik i sposobów, aby twoje zaangażowanie przynosiło odpowiednie rezultaty. I właśnie o tym jest ta książka.

"Czy my, rodzice, możemy zrobić coś z kryzysem edukacji? Oczywiście, że tak i z pomocą przychodzi ten wyjątkowy poradnik. Autorzy krok po kroku wprowadzają nas w strukturę i funkcjonowanie systemu szkolnego, odsłaniają jego najmroczniejsze zakamarki po to, by następnie pokazać, jak pomóc naszemu dziecku w owym systemie funkcjonować. Pomagają nam się zatrzymać, spojrzeć z oddali i dostrzec prawdziwy sens edukacji, który tak łatwo zgubić. Najważniejsze: uczą nas, podając konkretne rozwiązania i wskazówki, jak w zdrowy i wspierający sposób TOWARZYSZYĆ dziecku, które chodzi do szkoły. To książka, która daje nadzieję – pokazuje, że pomimo wielu wyzwań i ograniczeń, jakich dostarcza nam system szkolny, to nasza uważność, troska o potrzeby emocjonalne, wiedza i głęboka RELACJA z dzieckiem mają w procesie edukacji (i nie tylko!) największe znaczenie. Polecam tę lekturę każdemu rodzicowi".

Paulina Jarecka: psycholożka, psychoterapeutka, autorka Dziecięcapsychologia.pl

"Gdy czytałem tę książkę, miałem w sobie buzujący kocioł emocji. Były momenty, gdy pewne zdania wywoływały we mnie ciarki. Były momenty, gdy nie zgadzałem się z niektórymi wnioskami. Były momenty, gdy chciałem uderzać głową w ścianę i wyć ze złości na świat, w którym przyszło nam żyć. I w tym wszystkim odnalazłem coś, czego rzadko doświadczam w tego typu książkach: świetnie użytą optykę psychoterapeutyczną, włącznie z doskonale zastosowanym jej instrumentarium. I dlatego mówię to z całą mocą: tę książkę powinna przeczytać każda osoba. Także, i przede wszystkim, przeczytać ją na poziomie emocji oraz potrzeb, a wtedy wrażenie wychodzenia z jaskini Platona więcej niż gwarantowane".

Przemek Staroń: psycholog, Nauczyciel Roku 2018, autor serii „Szkoła bohaterek i bohaterów”

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo