Jak mówić o zrównoważonym rozwoju?:

scenariusze lekcji dla szkół ponadpodstawowych

Redakcja:
Magdalena Śliwińska
Wydawcy:
Wydawnictwo UEP. Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu (2024)
Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego
ISBN:
978-83-8211-235-1, 978-83-8211-234-4
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
e-booki
podręczniki
publikacje dydaktyczne
publikacje fachowe
scenariusze
Źródło opisu: Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Pile - Katalog główny

Zbiór „Jak mówić o zrównoważonym rozwoju? Scenariusze lekcji dla szkół ponadpodstawowych” ma za zadanie wsparcie nauczycieli chcących rozmawiać z uczniami na tematy związane z transformacją systemu społeczno-gospodarczego w kierunku zrównoważonym. Scenariusze poruszają wiele zagadnień, dzięki czemu młodzi ludzie będą mieli okazję zdobyć wiedzę z różnych obszarów tej złożonej dziedziny: zielonej i cyfrowej transformacji, odpowiedzialnej konsumpcji żywności, gospodarki o obiegu zamkniętym, idei zero waste. Autorzy podkreślają, że każdy może przyczynić się do koniecznej zmiany i wskazują dostępne sposoby. Każdy scenariusz jest zbudowany według tego samego schematu ułatwiającego przygotowanie i prowadzenie lekcji: zaczyna się od określenia celów zajęć, metod i form pracy, kluczowych pojęć oraz materiałów pomocniczych, które można zastosować podczas lekcji. Dalej opisany jest proponowany przebieg zajęć. Na końcu każdego scenariusza znajdują się źródła i przydatne linki oraz materiały pomocnicze gotowe do wykorzystania podczas lekcji. Publikacja jest współfinansowana ze środków projektu Jean Monnet Resilient and transforming Europe TRANSFORM EU
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo