Neuroróżnorodny umysł:

jak odnaleźć siebie po diagnozie ADHD i spektrum autyzmu

Autor:
Kaja Tomczyk
Wydawcy:
Mando inside (2025)
Wydawnictwo WAM
ISBN:
978-83-277-4642-9
Autotagi:
druk
książki
poradniki

Diagnoza może przynieść ulgę i nadzieję, ale często też rodzi niepewność, zagubienie oraz mnóstwo pytań. Ta książka jest kompasem dla osób stojących na progu nowej rzeczywistości, która rozpoczęła się w jednym z bardziej przełomowych momentów w ich życiu – w chwili otrzymania diagnozy autyzmu, ADHD lub innej formy neuroróżnorodności. Wewnętrzny świat osoby neuroróżnorodnej to emocje, refleksje, procesy tożsamościowe, które składają się na codzienne, niewidzialne wyzwania. Odkryj historie osób z diagnozą połączone z rzetelną wiedzą psychologiczną, poznaj praktyczne wskazówki, jak zadbać o siebie po otrzymaniu diagnozy, gdzie szukać pomocy i wsparcia. Dowiedz się, jak rozmawiać z bliskimi o diagnozie i jak nadążać za zmianami w życiu, zmagając się z niewidzialnymi wyzwaniami.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo