Wsparcie dla dzieci i młodzieży / dzieci
Półka Tytuł Twórca Ocena
4 Ale ja cię nie znam! Geisler, Dagmar
4 Daj mi spokój! Zöller, Elisabeth
1 Dobre i złe sekrety Zubrzycka, Elżbieta
1 Dobre maniery nie tylko dla przedszkolaków Krzyżanek, Joanna
2 Dręczyciel w klasie Zubrzycka, Elżbieta
3 Jak radzić sobie z życiem Staroń, Przemysław
2 Jak wytrzymać w szkole i nie zwariować Cholewińska-Szkolik, Aniela
3 Jak zachować się w internecie Żarowska-Mazur, Alicja
3 Mała książka o przemocy Stalfelt, Pernilla
5 Mędrcy do dzieci Boizard, Sophie
1 Moje ciało należy do mnie Umińska-Sobolewska, Mirosława
4 Moje prawa - ważna sprawa! Czerwińska-Rydel, Anna Piątkowska, Renata
Kołodziej, Katarzyna
2 Nieznajomi Moryc, Katarzyna
5 Nie daj się gnębić! Młodnicka, Magdalena
5 Nie dam sobie dokuczać Piotrowska, Eliza Casalis, Anna
2 Pierwsza pomoc Moryc, Katarzyna
1 Powiedz komuś! Zubrzycka, Elżbieta
2 Przemoc, nie! Saint-Mars, Dominique de
4 Rodzina Wafelków Krzyżanek, Joanna
3 Szkoła bohaterek i bohaterów 2 Staroń, Przemysław
1 Śmierdzący ser DePino, Catherine
5 Wszystko OK? Carlson, Dale Bick Carlson, Hannah
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo