ADHD 2.0:

jak radzić sobie z życiem w ciągłym rozproszeniu - od dzieciństwa po dorosłość

Tytuł oryginalny:
ADHD 2.0
new science and essential strategies for thriving with distraction - from childhood through adulthood,
Autorzy:
John J. Ratey
Edward M. Hallowell
Tłumacz:
Robert Pucek
Przedmowa:
Jarosław Jóźwiak
Wydawcy:
Biała Plama (2025)
Linia (2025)
Społeczny Instytut Wydawniczy Znak
Wydane w seriach:
Biała Plama
ISBN:
978-83-240-9659-6, 978-83-66667-59-4
Autotagi:
druk
książki
poradniki

"Inspirująca mapa drogowa dla życia z rozkojarzonym mózgiem...". Jeśli ty lub twoje dziecko borykacie się z ADHD, ta książka powinna znaleźć się na waszej półce. Doda ci odwagi i nadziei." - dr Michael Thompson, współautor bestsellera New York Timesa "Wychowując Kaina. Jak zatroszczyć się o emocjonalne życie chłopców". "ADHD 2.0" to książka napisana przez dwóch uznanych ekspertów w dziedzinie ADHD – Edwarda M. Hallowella i Johna J. Rateya. Publikacja ta oferuje świeże i innowacyjne spojrzenie na zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD), bazując na najnowszych badaniach oraz długoletnich doświadczeniach klinicznych autorów. Książka koncentruje się na zrozumieniu neurobiologicznych podstaw ADHD oraz jego wpływu na różne aspekty życia. Autorzy przedstawiają nowe strategie radzenia sobie z ADHD, które są bardziej dopasowane do współczesnych realiów i wyzwań, z jakimi borykają się osoby dotknięte tym zaburzeniem. Oferują praktyczne porady i techniki, które mogą pomóc zarówno dorosłym, jak i dzieciom w lepszym zarządzaniu swoimi objawami, zwiększaniu produktywności oraz poprawie jakości życia. Hallowell i Ratey skupiają się na pozytywnych aspektach ADHD, takich jak kreatywność, energia i innowacyjność, pokazując, jak można je wykorzystać do osiągnięcia sukcesów. Zamiast traktować ADHD wyłącznie jako przeszkodę, autorzy promują podejście, które integruje wsparcie psychologiczne, edukacyjne i farmakologiczne, aby wspierać osoby z ADHD w pełnym rozwinięciu ich potencjału. "ADHD 2.0" Edwarda M. Hallowella i Johna J. Rateya to nowoczesne i przystępne przewodnictwo po świecie ADHD, napisane przez dwóch czołowych specjalistów w tej dziedzinie. Książka ta łączy najnowsze odkrycia naukowe z praktycznymi poradami, oferując nowe narzędzia i strategie zarządzania ADHD. Autorzy skupiają się na pozytywnych stronach zaburzenia, takich jak kreatywność i innowacyjność, oraz przedstawiają sposoby, w jakie osoby z ADHD mogą wykorzystać swoje unikalne cechy do osiągnięcia sukcesów. Dzięki tej książce czytelnicy mogą lepiej zrozumieć ADHD i nauczyć się, jak efektywnie radzić sobie z jego wyzwaniami.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo