Radzę sobie ze złością:

karty pracy dla dzieci i młodzieży z problemami emocjonalnymi oraz ze spektrum autyzmu

Autor:
Agnieszka Kolanko
Ilustracje:
Joanna Remus-Duda
Instytucja sprawcza:
Z Relacjami za Pan Brat
Wydawca:
Grupa Wydawnicza Harmonia (2024)
Wydane w seriach:
Z Relacjami za Pan Brat
ISBN:
978-83-8309-690-2
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
podręczniki
publikacje dydaktyczne
publikacje fachowe

Karty pracy, przeznaczone dla uczniów w wieku 8-15 lat, mają na celu pomóc zrozumieć młodym ludziom, czym jest złość, w jakich momentach ich życia najczęściej się pojawia, jak na nią reagować i co najważniejsze jak sobie z nią konstruktywnie radzić. Książka została opracowana z myślą o terapii dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz z problemami emocjonalnymi. Kolejne karty pracy poświęcone zostały takim zagadnieniom, jak: wpływ złości na ciało i samopoczucie analiza napadów złości i sytuacji problemowych wyrażanie złości w sposób społecznie akceptowalny sposoby na poskromienie złości. Dodatkowo publikacja zawiera: dziennik poskramiacza złości - pomoc do wizualnego przedstawienia procesu radzenia sobie z tą emocją, ponad 500 naklejek do wypełnienia dziennika.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo