Psychologia: Człowiek i jego środowisko:

kluczowe koncepcje

Tytuł oryginalny:
core concepts,
Psychology
Inne tytuły:
Psychologia 5,
Autorzy:
Robert L. Johnson
Vivian McCann
Philip G. Zimbardo (1933-2024)
Tłumaczenie:
Józef Radzicki
Aleksander Wojciechowski
Redakcja:
Maria Materska
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe PWN SA (2010-2023)
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
publikacje dydaktyczne
publikacje naukowe
skrypty
szkoły wyższe
Więcej informacji...

Część 1 : Psychologia społeczna; 1. W jaki sposób sytuacja społeczna wpływa na nasze zachowanie?; 1.1. Normy społeczne zachowania; 10 1.2. Konformizm; 1.3. Posłuszeństwo wobec autorytetu; 1.4. Międzykulturowe replikacje badań Milgrama; 1.5. Problem przypadkowych świadków: zło bezczynności; 2. Zagadnienie psychologiczne Jak zostać „trzewikiem” na Uniwersytecie Yale; 3. Konstruowanie rzeczywistości społecznej: co wpływa na nasze oceny innych?; 1.6. Atrakcyjność interpersonalna; 1.7. Związki miłosne; 1.8. Dokonywanie atrybucji poznawczych; 1.9. Uprzedzenia a dyskryminacja; 4.Zagadnienie psychologiczne Czy ból społeczny to taki sam ból jak ból fizyczny?; 5. Jak systemy stwarzają sytuacje, które wpływają na zachowanie?; 1.10. Stanfordzki eksperyment więzienny; 1.11. Hierarchie służbowe systemów; 1.12. Wprowadzanie zmian systemowych w celu zapobiegania znęcaniu się nad słabszymi; 6. Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii; 7. Włącz myślenie krytyczne Czy terroryzm jest „bezsensownym aktem przemocy, którego dopuszczają się obłąkani fanatycy”?; Część 2 : Stres, zdrowie i dobre samopoczucie; 1.Skąd się bierze dystres?; 2.1. Stresory traumatyczne; 2.2. Stresory chroniczne; 2.2.1. Zagadnienie psychologiczne Stres studencki; 2.2.2. Jak stres wpływa na nas fizycznie?; 2.3. Fizjologiczne reakcje na stres; 2.4. Stres a układ odpornościowy; 2.4.1. Zagadnienie psychologiczne Ocena poznawcza w przypadku zagrożeń niejednoznacznych; 2.4.2.Kto jest najbardziej wrażliwy na stres?; 2.5. Osobowość typu A i wrogość; 2.6. Umiejscowienie kontroli; 2.7. Twardość psychiczna, optymizm i odporność; 2.7.1. Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii; 2.7.2. Jak możemy zredukować wpływ stresu na nasze zdrowie?; 2.8. Psychologiczne strategie radzenia sobie; 2.9. Pozytywne wybory stylu życia: podwójna korzyść dla twojego zdrowia; 2.10. Suma tego wszystkiego: osiąganie szczęścia i subiektywnego dobrostanu; 2.10.1. Zagadnienie psychologiczne Medycyna behawioralna i psychologia zdrowia; 2.10.2. Włącz myślenie krytyczne Czy zmiana jest naprawdę niebezpieczna dla twojego zdrowia?.[K]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Psychologia 5,
Autorzy:Robert L. Johnson Vivian McCann Philip G. Zimbardo (1933-2024)
Tłumaczenie:Józef Radzicki Aleksander Wojciechowski
Redakcja:Maria Materska
Wydawca:Wydawnictwo Naukowe PWN SA (2010-2023)
ISBN:978-83-01-16237-5 978-83-01-16242-9 978-83-01-16399-0 978-83-01-16400-3 978-83-01-19557-1 978-83-01-19558-8 978-83-01-19563-2 978-83-01-19564-9 978-83-01-19563-2 978-83-01-19564-9
Autotagi:druk książki literatura literatura stosowana podręczniki psychologia publikacje dydaktyczne publikacje fachowe publikacje naukowe skrypty szkoły wyższe zdrowie
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 8 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo