Zbiory użytkownika ankulka
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
2 Całe zdanie nieboszczyka Chmielewska, Joanna
1 Duch Chmielewska, Joanna
1 Klin Chmielewska, Joanna
1 Klin Chmielewska, Joanna
1 Kroniki portowe Proulx, Annie
1 Kryształowy anioł Grochola, Katarzyna
1 Lesio Chmielewska, Joanna
2 Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet Larsson, Stieg
1 Pod jednym dachem, pod jednym niebem Fleszarowa-Muskat, Stanisława
1 Poziom śmierci Child, Lee
1 Romans wszechczasów Chmielewska, Joanna
2 Samotny dom Christie, Agatha
1 Zatrute pióro Christie, Agatha
2 Kwiaty na poddaszu Andrews, Virginia C.
2 Kwiaty na poddaszu Andrews, Virginia C.
1 Biała Masajka Hofmann, Corinne
1 Ałtorka Canals, Cuca
2 Polka Gretkowska, Manuela
2 Raj tuż za rogiem Vargas Llosa, Mario
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo