Zbiory użytkownika ankulka
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Ałtorka Canals, Cuca
Biała Masajka Hofmann, Corinne
Kroniki portowe Proulx, Annie
Poziom śmierci Child, Lee
Zatrute pióro Christie, Agatha
Pod jednym dachem, pod jednym niebem Fleszarowa-Muskat, Stanisława
Kryształowy anioł Grochola, Katarzyna
Klin Chmielewska, Joanna
Klin Chmielewska, Joanna
Lesio Chmielewska, Joanna
Romans wszechczasów Chmielewska, Joanna
Duch Chmielewska, Joanna
2.
Całe zdanie nieboszczyka Chmielewska, Joanna
Samotny dom Christie, Agatha
Kwiaty na poddaszu Andrews, Virginia C.
Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet Larsson, Stieg
Polka Gretkowska, Manuela
Kwiaty na poddaszu Andrews, Virginia C.
Raj tuż za rogiem Vargas Llosa, Mario
3.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo