Duch:

Szajka bez końca

Autor:
Joanna Chmielewska (1932-2013)
Wyd. w latach:
1983 - 1992
Wydane w seriach:
Utwory zebrane
Utwory zebrane /Joanna Chmielewska
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
5.0 (2 głosy)

Pracę nad kolejną książką przerywa Joannie telefon. Tajemniczy mężczyzna błaga o pomoc. Gdy pisarka udaje się we wskazane przez niego miejsce, znajduje zwłoki. To początek afery, w której pełna werwy bohaterka okazuje się być główną podejrzaną… [lubimyczytac.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Uwielbiam! Płaczę ze śmiechu za każdym razem.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Szajka bez końca
Autor:Joanna Chmielewska (1932-2013)
Ilustracje:Bohdan Butenko
Wydawcy:Agencja Praw Autorskich i Wydawnictwo INTERART (1992) Agencja Praw Autorskich (1992) Agencja Praw Autorskich Interart (1992) Wydawnictwo Interart (1991-1992) Krajowa Agencja Wydawnicza (1983)
Serie wydawnicze:Utwory zebrane Utwory zebrane /Joanna Chmielewska
ISBN:83-03-00287-2 83-7001-220-5 83-85103-00-7 83-85103-19-8 83-85103-78-3 83-85103-79-1 83-03-00237-2 83-85103-73-1
Autotagi:beletrystyka druk epika książki literatura literatura piękna opowiadania powieści proza zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 34 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo