Kobiety i dziewczyny ze spektrum autyzmu:

od wczesnego dzieciństwa do późnej starości

Tytuł oryginalny:
Women and Girls on the Autism Spectrum
Understanding Life Experiences from Early Childhood to Old Age
Autor:
Sarah Hendrickx
Tłumacz:
Maria Moskal
Przedmowa:
Judith Gould
Wydawcy:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego (2018-2025)
Uniwersytet Jagielloński - Wydawnictwo
ISBN:
978-83-233-4386-8, 978-83-233-5495-6
978-83-233-7670-5, 978-83-233-7670-5
Autotagi:
druk
książki
publikacje fachowe
publikacje naukowe
publikacje popularnonaukowe
3.5 (2 głosy)

Nowe wydanie bestsellerowej książki Sarah Hendrickx. Zaledwie co piąta osoba diagnozowana pod kątem autyzmu to kobieta. Co sprawia, że specjaliści mają trudności z jego prawidłowym rozpoznaniem, i jak wygląda kobiece doświadczenie neuroróżnorodności? Korzystając z własnych doświadczeń oraz relacji wielu autystycznych kobiet, autorka pokazuje, jak maskowanie objawów wpływa na codzienne życie i utrudnia uzyskanie właściwej diagnozy. Opisuje sposoby rozpoznawania subtelnych oznak autyzmu u kobiet i dziewczyn oraz zmiany w jego profilu na różnych etapach życia. Szczegółowo przedstawione kluczowe aspekty funkcjonowania kobiet z ASD - takie jak relacje społeczne, tożsamość płciowa, seksualność czy rodzicielstwo - pozwalają lepiej zrozumieć ich wewnętrzny świat. Drugie wydanie zostało uzupełnione o wyniki najnowszych badań, rozdział dotyczący problemów z odżywianiem oraz porady, jak wieść satysfakcjonujące życie w neurotypowej rzeczywistości. Kobiety i dziewczyny w spektrum autyzmu to nie tylko kompendium wiedzy, ale także inspirująca lektura pełna osobistych historii i wnikliwych obserwacji. Książka Sarah Hendrickx stanowi znakomite źródło informacji o spektrum autyzmu u dziewczyn i kobiet. (źródło opisu: https://www.azymut.pl).
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Bardzo dobra pozycja. Wiele tłumaczy, bo asperger/autyzm nie dotyczy tylko małych chłopców. To książka nie tylko dla tych, którzy są zdiagnozowani, ale i dla wszystkich, którzy czasem nie rozumieją innych ludzi. Polecam.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo