Autyzm:

jakość życia dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i jej uwarunkowania

Autorzy:
Ewa Zasępa
Agnieszka Siedler
Edyta Idczak-Paceś
Dominika Jean Saad ...
Wydawca:
Difin (2025)
ISBN:
978-83-8270-415-0
Autotagi:
druk
książki
publikacje naukowe
Źródło opisu: Miejska Biblioteka Publiczna w Olsztynie - Katalog księgozbioru
Więcej informacji...

Publikacja stanowi rzetelne i interdyscyplinarne opracowanie poświęcone jakości życia dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD). Autor analizuje, w oparciu o aktualne dane empiryczne i przegląd literatury, wielowymiarowe czynniki wpływające na dobrostan dzieci z ASD – zarówno w kontekście psychologicznym, społecznym, jak i zdrowotnym. Książka porusza zagadnienia związane z funkcjonowaniem poznawczym, emocjonalnym oraz społecznym, zwracając uwagę na rolę środowiska rodzinnego, systemu edukacji, dostępności terapii oraz wsparcia instytucjonalnego. Szczególne miejsce poświęcono subiektywnej ocenie jakości życia dzieci oraz metodologii jej pomiaru. Publikacja adresowana jest do psychologów, pedagogów specjalnych, terapeutów, lekarzy, a także rodziców i opiekunów dzieci ze spektrum autyzmu. Stanowi cenne źródło wiedzy dla wszystkich, którzy chcą zrozumieć złożoność funkcjonowania dzieci z ASD i skutecznie wspierać ich rozwój oraz dobrostan. [wydawca]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Ewa Zasępa Agnieszka Siedler Edyta Idczak-Paceś Dominika Jean Saad Izabela Zębrowska
Wydawca:Difin (2025)
ISBN:978-83-8270-415-0
Autotagi:druk książki literatura literatura stosowana publikacje naukowe
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo