Zaplątani w sieci

Autor:
Elżbieta Jodko-Kula
Wydawcy:
HarperCollins Polska (2024)
HarperYA (2024)
Legimi (2024)
ISBN:
9788327696632, 978-83-276-8707-4
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza

Ósmoklasistka Kamila nie odnajduje się wśród rówieśników ze szkoły. Jej mama wyjechała do pracy w Irlandii i dziewczyna mieszka tylko z babcią, która nie potrafi nawiązać relacji z wnuczką. Kamila jest ze swoimi zmartwieniami sama. Na domiar złego po imprezie urodzinowej koleżanki z klasy w sieci zostaje opublikowany filmik pokazujący ją w bardzo złym świetle. Nastolatka staje się ofiarą szkolnego hejtu.Dziewczyna z dnia na dzień zamyka się w sobie i coraz częściej świat realny zastępuje internetowym. Robi się opryskliwa dla otoczenia. Wagaruje, a potem barykaduje się w swoim pokoju i przestaje go opuszczać. Przegapia zapisy o liceum. Okłamuje mamę i babcię. Zaszyta w sieci boi się nawet wyjść do łazienki. Problem narasta. Czy ktoś go zauważy i pomoże Kamili?

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo