Psychogenne zaburzenia mowy

Autor:
Zbigniew Tarkowski
Wydawcy:
Wydawnictwo Lekarskie PZWL (2025)
Wydawnictwo Naukowe PWN (2025)
ISBN:
978-83-01-24328-9
Autotagi:
artykuły
druk
książki
publikacje naukowe

W ręce czytelników oddajemy niezwykle ciekawą monografię autorstwa wybitnego logopedy prof. Zbigniewa Tarkowskiego. Jest to pierwsza publikacja na polskim rynku, w której psychogenne zaburzenia mowy zostały kompleksowo omówione i porównane w wymiarze teoretycznym, diagnostycznym i terapeutycznym. Książka przedstawia kilka nowatorskich koncepcji oraz opisuje autorskie metody diagnozy i terapii użyteczne w praktyce. Porusza również drażliwe, bardzo ważne zagadnienia takie jak problem nieudanych terapii. W monografii przedstawiono istotę psychogennych zaburzeń mowy, wyjaśniono naturę psychogennego jąkania, mutyzmu, giełkotu, afonii oraz opóźnionego rozwoju mowy. Omówiono zagadnienia związane z procesem diagnozowania psychogennych zaburzeń mowy w ujęciu międzynarodowych klasyfikacji DSM-5, ICD-11 oraz w podejściu systemowym. Autor przedstawił również różne strategie terapii, w tym metody autorskie takie jak psychoedukacja filmowa czy filmoterapia. Publikacja jest adresowana do psychologów, logopedów, lekarzy (psychiatrów, neurologów, pediatrów) i terapeutów [opis wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo