Srebrny dzwoneczek

Autor:
Emilia Kiereś ...
Ilustracje:
Małgorzata Musierowicz
Wyd. w latach:
2010 - 20115
Wydane w seriach:
HarperKids
Kolekcja w Złotej Ramce
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
rodzina
Więcej informacji...
5.0

Jesienią Marysię czekają spore zmiany – pójdzie do pierwszej klasy, urodzi się jej też braciszek. Na razie dziewczynka spędza lato u cioci i zastanawia się, czy poradzi sobie w roli uczennicy i starszej siostry. Całkiem zwykłe wakacje w niewielkiej miejscowości nabierają kolorów, gdy dziewczynka odkrywa tajemniczy biały domek i poznaje Panią Wróżkę. Czy nowa znajoma pomoże Marysi uporać się z problemami? Czy dziewczynce uda się oswoić Złotookiego i zaprzyjaźnić z kimś, kto ukradkiem przygląda jej się zza żywopłotu? Srebrny dzwoneczek to ciepła i pełna uroku opowieść, w której magia splata się z rzeczywistością. To lektura w sam raz dla tych, przed którymi stoi nowe wyzwanie w postaci szkolnej ławki. „Srebrny dzwoneczek Emilii Kiereś ma w sobie cudowność baśni, mądrość filozoficznego traktatu i wszystkie barwy tajemniczego ogrodu”. prof. Krystyna Heska-Kwaśniewicz

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Jest to jedna z najładniejszych książek, jakie w ogóle czytałam. Piękna opowieść o rodzinie, przyjaźni, nieśmiałości i budowaniu wiary w siebie. • Marysia pierwszy raz w życiu spędza wakacje bez rodziców. Zamieszkuje u cioci – młodej i pełnej życia, ale też mocno zapracowanej. Ciocia prowadzi w domu pracownię krawiecką. Dziewczynka zatem całe dnie spędza w ogrodzie. Z początku bardzo nieśmiała, powoli zaczyna cieszyć się z niespodziewanej wolności. Nawiązuje nowe znajomości – z tajemniczym kotkiem, jeszcze bardziej tajemniczą sąsiadką, z listonoszem, a nawet z niesympatyczną dziewczynką zza płotu. Marysia odkrywa też, że mimo iż jest jeszcze mała, to w potrzebie potrafi pomóc – i bardzo ją to cieszy, dodaje odrobinę pewności siebie. • Debiutancka powieść Emilii Kiereś, ślicznie zilustrowana przez jej mamę – Małgorzatę Musierowicz. • Polecam!
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Katarynka
Opis
Autorzy:Emilia Kiereś Małgorzata Musierowicz
Ilustracje:Małgorzata Musierowicz
Tłumacz:Małgorzata Musierowicz
Wydawcy:Wydawnictwo Akapit Press (2010-20115) Legimi (2022) HarperCollins Publishers (2021-2022) HarperKids - HarperCollins Polska (2021) Harperkids (2021)
Serie wydawnicze:HarperKids Kolekcja w Złotej Ramce
ISBN:9788327680303 978-83-276-6372-6 978-83-60773-55-0 978-83-62199-20-4 978-83-62199-49-5 978-83-64379-91-8 978-83-61299-20-4
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki liryka literatura literatura piękna poezja powieści proza rodzina zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 23 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo