Być rodzicem dziecka z autyzmem:

praktyczne rozwiązania, strategie i porady dotyczące pomocy rodzinie

Tytuł oryginalny:
Parenting your child with autism
Autorzy:
Anjali Sastry
Blaise Aguirre
Tłumacz:
Małgorzata Starzomska
Redakcja:
Małgorzata Starzomska
Wydawcy:
EdraUrban Partner (2025)
Edra Urban Partner
ISBN:
978-83-68527-14-8
Autotagi:
druk
książki
poradniki
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Wola m.st. Warszawy - Katalog centralny

Ta książka to wnikliwy, a zarazem pełen empatii i niezwykle praktyczny przewodnik po trudnym terenie autyzmu już od momentu postawienia diagnozy, dający możliwość rodzicom aktywnego uczestnictwa w terapii swojego dziecka. Pośród niezwykle szerokiej oferty terapii, które obiecują złagodzenie, a nawet wyleczenie autyzmu, nawet czołowi badacze nie potrafią przewidzieć, co sprawdzi się u Twojego dziecka. Jako rodzic, znajdujesz się w wyjątkowej pozycji, aby stać się ekspertem w zakresie potrzeb i mocnych stron swojego dziecka. Ta książka wyposaży Cię w sprawdzone w praktyce i oparte na badaniach naukowych metody, które pomogą Ci sprostać nadchodzącym wyzwaniom. Dowiesz się, jak poruszać się po systemie opieki zdrowotnej i edukacji, zrozumieć opcje leczenia oraz wykorzystać opinie specjalistów i własne obserwacje, aby znaleźć odpowiedni program terapii, a także, co być może najważniejsze, odkryjesz, jak najlepiej zadbać o swoje dziecko i dać mu szansę na lepsze życie.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo