Zmieniam się:

co się ze mną dzieje podczas dojrzewania

Autor:
Izabela Jąderek
Ilustracje:
Zofia Dzierżawska-Bojanowska
Wydawcy:
Zwierciadło (2024)
Słowne Młode (2022)
Burda Media Polska
ISBN:
978-83-8053-909-9, 978-83-8132-524-0
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
poradniki

Rozwój psychoseksualny trwa u każdej osoby od urodzenia aż do śmierci. Szczególnie ważny jest okres dojrzewania. To intensywny i burzliwy czas, który kształtuje rozumienie i postrzeganie siebie, stosunek do swojego ciała i własnej tożsamości, emocjonalność i ekspresję uczuć, a także budowanie więzi i relacji w całym późniejszym życiu. Wielu rodziców nie umie rozmawiać z dziećmi o ich seksualności i nie ma na ten temat wiedzy. Szkoła również nie wypełnia tej luki w edukacji, a treści, które są w niej przekazywane, nierzadko zawierają błędne informacje i mity. Dzieci w czasie dojrzewania często są osamotnione i zdezorientowane w związku z tym, co się z nimi dzieje. Ta książka w sposób rzetelny, wyczerpujący, otwarty i skierowany bezpośrednio do dzieci przekazuje im wiedzę, której nie są w stanie uzyskać od bliskich dorosłych. To kompendium wiadomości dotyczących budowy anatomicznej, fizjologii dojrzewania, poszukiwania i rozwoju tożsamości seksualnej i płciowej, ale również asertywności i relacji społecznych oraz bezpieczeństwa w sieci. Może również stanowić pomoc dla dorosłego w rozmowach z dziećmi na temat ich rozwoju psychoseksualnego. [nota wydawcy]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo