Skąd się wzięło zero?:

50 historii i ciekawostek matematycznych

Autor:
Dariusz Kulma
Wydawcy:
Wydawnictwo Elitmat (2025)
Firma Edukacyjno-Wydawnicza Elitmat Dariusz Kulma
ISBN:
978-83-63975-57-9
Autotagi:
druk
książki
publikacje popularnonaukowe
Źródło opisu: Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Lesznie - Katalog PBP w Lesznie filia Kościan

Matematyka, która wciąga i zmienia sposób myślenia! To nie jest zwykła książka – to podróż w głąb świata liczb i odkryć, które zmieniły cywilizację. Matematyka to nie tylko wzory i definicje – to historie pełne pasji, błyskotliwych umysłów, zaskakujących paradoksów i odkryć, które do dziś budzą zachwyt. Nasz mózg nie zapamiętuje suchych faktów – potrzebuje emocji, kontekstu, barwnych opowieści. Dzięki tej książce zaczniesz dostrzegać matematykę wokół siebie i odkryjesz jej niesamowite piękno. Dlaczego warto po nią sięgnąć? Jedyna taka książka! Nie znajdziesz drugiej takiej pozycji – łączy naukę, historię i anegdoty w sposób, który intryguje i wciąga od pierwszej strony. Doskonała pomoc dydaktyczna – nauczyciele znajdą tu materiały, które rozbudzą ciekawość uczniów i sprawią, że matematyka przestanie być abstrakcją. Rozwijająca dla każdego – uczniowie, nauczyciele, pasjonaci – każdy znajdzie tu coś, co zainspiruje go do myślenia i odkrywania. Matematyka, jakiej nie znałeś – liczby to nie tylko obliczenia, ale historie, które kryją niezwykłe tajemnice i zmieniają rzeczywistość.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo