ADHD:

poradnik dla dorosłych

Tytuł oryginalny:
Manuel de l'hyperactivité et du déficit de l'attention
le TDAH chez l'adulte,
Autorzy:
Martin Desseilles
Nader Perroud
Sébastien Weibel
Tłumacz:
Olga Połowianiuk
Redakcja:
Kajetana Foryciarz
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe PWN (2025)
ISBN:
978-83-01-24191-9
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
poradniki
Źródło opisu: Miejska Biblioteka Publiczna im. Zofii Urbanowskiej w Koninie - Księgozbiór dla Dorosłych

Problemy z koncentracją. Chaos podczas wykonywania codziennych obowiązków. Impulsywność i trudności w kontrolowaniu emocji. A także brak wyczucia czasu, zapominanie i skłonność do rozpraszania się. To tylko część problemów, z którymi muszą mierzyć się osoby dorosłe cierpiące na zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi, zwany ADHD. Do tego dochodzi wyczerpanie i zmęczenie nieustannym stawianiem czoła objawom ADHD, które utrudniają im funkcjonowanie zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Martin Desseilles, Nader Perroud i Sébastien Weibel, uznani psychiatrzy, którzy od lat specjalizują się w diagnozie i leczeniu ADHD, omawiają specyfikę tego zaburzenia u osób dorosłych. Obalają mity dotyczące procesu diagnostycznego, opisują zaburzenia, które mogą współwystępować z ADHD, oraz pomagają je od siebie odróżnić. I co najważniejsze – prezentują liczne strategie i narzędzia, dzięki którym osoby cierpiące na ADHD nauczą się radzić sobie z prokrastynacją, a także lepiej zarządzać uwagą, czasem oraz emocjami. ADHD. Poradnik dla dorosłych to doskonała pozycja zarówno dla pacjentów i ich bliskich, jak i dla lekarzy oraz psychoterapeutów współpracujących z osobami, które na co dzień mierzą się z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo