Ukraina a polska szkoła
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Mój pierwszy elementarz polsko ukraiński Karczmarska-Strzebońska, Alicja
Kompendium wiedzy o obywatelach Ukrainy w polskiej oświacie Wydawnictwo Wiedza i Praktyka
OWWA! Słoniowska, Żanna
Wolność, pokój, przyjaźń... Michalak, Marek
Ilustrowany słownik ukraińsko-polsko-angielski Strusińska, Agnieszka
Poznajmy się! Kasperowicz, Ewa Akinfiiev, Oleksii
Ola i Borys idą do szkoły Ziółkowska, Justyna Galasiński, Dariusz
Cieloch, Aleksandra
Emirsajłow, Marta
Malińska, Oliwia
Mazurek, Michalina
Michalik, Jakub
Odelga, Julia
Skrońska, Małgorzata
Sorsa, Gabriela
Stachowiak, Anna
Szołomycka, Anna
Woźny, Paulina
Z zagadnień dydaktyki języka polskiego jako obcego Lipińska, Ewa Seretny, Anna
ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego Seretny, Anna Lipińska, Ewa
2.
Czas samotności Klimecki, Michał Karpus, Zbigniew
Operacja Ukraina Marek, Michał
Sprytny słownik ukraińsko-polski, polsko-ukraiński Lingea
Praktyczny słownik polsko-ukraiński, ukraińsko-polski Domagalski, Stanisław
Słownik tematyczny polsko-ukraiński Kononenko, Iryna Mytnik, Irena
Wasiak, Elżbieta
Dydaktyka i metodyka nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego Gębal, Przemysław E. Miodunka, Władysław
Z zagadnień dydaktyki języka polskiego jako obcego Lipińska, Ewa Seretny, Anna
Gramatyka języka ukraińskiego Wydawnictwo Lingea
3.
Ukraina Dylewski, Adam
Ukraina - Polska Drozd, Roman Skeczkowski, Roman
Zymomria, Mykoła.
Ukraina Chojnowski, Andrzej Bruski, Jan Jacek
Historia Ukrainy Serczyk, Władysław Andrzej
Ukraina między Wschodem a Zachodem Ševčenko, Ihor
Słowa i słówka. Podręcznik do nauki języka polskiego Szelc-Mays, Magdalena Rybicka, Elżbieta
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo