Ukraina a polska szkoła
Półka Tytuł Twórca Ocena
3 Ukraina Chojnowski, Andrzej Bruski, Jan Jacek
2 Praktyczny słownik polsko-ukraiński, ukraińsko-polski Domagalski, Stanisław
3 Ukraina - Polska Drozd, Roman Skeczkowski, Roman
Zymomria, Mykoła.
3 Ukraina Dylewski, Adam
2 Dydaktyka i metodyka nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego Gębal, Przemysław E. Miodunka, Władysław
1 Mój pierwszy elementarz polsko ukraiński Karczmarska-Strzebońska, Alicja
1 Poznajmy się! Kasperowicz, Ewa Akinfiiev, Oleksii
2 Czas samotności Klimecki, Michał Karpus, Zbigniew
2 Słownik tematyczny polsko-ukraiński Kononenko, Iryna Mytnik, Irena
Wasiak, Elżbieta
2 Sprytny słownik ukraińsko-polski, polsko-ukraiński Lingea
1 Z zagadnień dydaktyki języka polskiego jako obcego Lipińska, Ewa Seretny, Anna
2 Z zagadnień dydaktyki języka polskiego jako obcego Lipińska, Ewa Seretny, Anna
2 Operacja Ukraina Marek, Michał
1 Wolność, pokój, przyjaźń... Michalak, Marek
3 Historia Ukrainy Serczyk, Władysław Andrzej
1 ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego Seretny, Anna Lipińska, Ewa
3 Ukraina między Wschodem a Zachodem Ševčenko, Ihor
1 OWWA! Słoniowska, Żanna
1 Ilustrowany słownik ukraińsko-polsko-angielski Strusińska, Agnieszka
3 Słowa i słówka. Podręcznik do nauki języka polskiego Szelc-Mays, Magdalena Rybicka, Elżbieta
2 Gramatyka języka ukraińskiego Wydawnictwo Lingea
1 Kompendium wiedzy o obywatelach Ukrainy w polskiej oświacie Wydawnictwo Wiedza i Praktyka
1 Ola i Borys idą do szkoły Ziółkowska, Justyna Galasiński, Dariusz
Cieloch, Aleksandra
Emirsajłow, Marta
Malińska, Oliwia
Mazurek, Michalina
Michalik, Jakub
Odelga, Julia
Skrońska, Małgorzata
Sorsa, Gabriela
Stachowiak, Anna
Szołomycka, Anna
Woźny, Paulina
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo