Ukraina a polska szkoła
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego Seretny, Anna Lipińska, Ewa
2 Czas samotności Klimecki, Michał Karpus, Zbigniew
2 Dydaktyka i metodyka nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego Gębal, Przemysław E. Miodunka, Władysław
2 Gramatyka języka ukraińskiego Wydawnictwo Lingea
3 Historia Ukrainy Serczyk, Władysław Andrzej
1 Ilustrowany słownik ukraińsko-polsko-angielski Strusińska, Agnieszka
1 Kompendium wiedzy o obywatelach Ukrainy w polskiej oświacie Wydawnictwo Wiedza i Praktyka
1 Mój pierwszy elementarz polsko ukraiński Karczmarska-Strzebońska, Alicja
1 Ola i Borys idą do szkoły Ziółkowska, Justyna Galasiński, Dariusz
Cieloch, Aleksandra
Emirsajłow, Marta
Malińska, Oliwia
Mazurek, Michalina
Michalik, Jakub
Odelga, Julia
Skrońska, Małgorzata
Sorsa, Gabriela
Stachowiak, Anna
Szołomycka, Anna
Woźny, Paulina
2 Operacja Ukraina Marek, Michał
1 OWWA! Słoniowska, Żanna
1 Poznajmy się! Kasperowicz, Ewa Akinfiiev, Oleksii
2 Praktyczny słownik polsko-ukraiński, ukraińsko-polski Domagalski, Stanisław
3 Słowa i słówka. Podręcznik do nauki języka polskiego Szelc-Mays, Magdalena Rybicka, Elżbieta
2 Słownik tematyczny polsko-ukraiński Kononenko, Iryna Mytnik, Irena
Wasiak, Elżbieta
2 Sprytny słownik ukraińsko-polski, polsko-ukraiński Lingea
3 Ukraina Chojnowski, Andrzej Bruski, Jan Jacek
3 Ukraina Dylewski, Adam
3 Ukraina między Wschodem a Zachodem Ševčenko, Ihor
3 Ukraina - Polska Drozd, Roman Skeczkowski, Roman
Zymomria, Mykoła.
1 Wolność, pokój, przyjaźń... Michalak, Marek
1 Z zagadnień dydaktyki języka polskiego jako obcego Lipińska, Ewa Seretny, Anna
2 Z zagadnień dydaktyki języka polskiego jako obcego Lipińska, Ewa Seretny, Anna
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo