Nauczyciel -wychowawca
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Teatr z uśmiechem Gromanowska, Aneta
Tradycyjne gry i zabawy świetlicowe Winczewski, Piotr
Pedagog w klasie Stebelska, Agnieszka
Pedagog w klasie Okólska, Katarzyna Swędrowska, Małgorzata
Perek, Natalia
Krekora, Renata
Kruk-Krymula, Ewa
Koch-Kozioł, Marta
Kośkiewicz, Agnieszka
Gajdzińska, Joanna
Druczak, Katarzyna
Zielińska-Rocha, Beata
Stępniak, Katarzyna
Nowe scenariusze i karty pracy - do wykorzystania również w pracy zdalnej Kiełczewska, Anna Katarzyna Swędrowska, Małgorzata
Małkowska-Szkutnik, Agnieszka
Pazura, Grażyna
Perek, Natalia
Topolska, Katarzyna
Scenariusze lekcji wychowawczych dla nauczycieli i wychowawców w starszych klasach szkoły podstawowej i w szkołach ponadpodstawowych Gudro, Maria
2.
Jubileusze i inne uroczystości szkolne Zabielska, Jolanta
Wybrane problemy psychologiczne współczesnej szkoły Burnos, Agnieszka Katra, Grażyna
Pisula, Ewa
Bargiel-Matusiewicz, Kamilla
Lekcje wychowawcze dla nastolatków Świątek, Anna Maria
Oblicza nudy szkolnej Kazimierczyk, Iga
Zajęcia z wychowawcą Kaim, Anna
3.
Wyzwania wychowania w świetle problemów dzieci i młodzieży Ziółkowska, Beata Miotk-Mrozowska, Magdalena
Ocalewski, Jarosław
Szczęśliwi nauczyciele zmieniają świat Weare, Katherine Nhât Hạnh
Nauczyciel wychowawca Hornby, Garry Hall, Eric
Hall, Carol
Jak wspierać dziecko w rozwoju Furman, Erna
Kultura wizualna szkoły Krasoń, Katarzyna Tomas, Iwona
Nauczyciel, wychowawca, dowódca Łukowski, Wojciech
Być nauczycielem - opiekunem - wychowawcą Durka, Grażyna Murawska, Ewa
4.
Jak postępować z agresywnym uczniem Sokołowska, Ewa
Self-regulation Stążka-Gawrysiak, Agnieszka
Człowiek jako wychowawca i nauczyciel Włodarski, Ziemowit
Dziecko w sytuacjach stresowych Cywińska, Małgorzata
Vademecum wychowawcy Badziukiewicz, Beata Sałasiński, Mirosław
Szkoła na miarę ucznia z dysleksją Wejner-Jaworska, Teresa
Nauczyciel-uczeń w przestrzeniach życia i edukacji Borzęcka, Anna Twaróg-Kanus, Agnieszka
Wywiadówka inaczej Niezgoda, Ewa
5.
Pedagog szkolny Domagała-Kręcioch, Agnieszka
Pozytywna dyscyplina w klasie Nelsen, Jane Lott, Lynn
Gleen, Stephen
Jak zachować porządek w klasie Nolting, Hans-Peter
Autorytet wychowawcy Stefan, Wiesława Łozińska, Elżbieta
Nauczyciel wychowawca w szkole waldorfskiej Eller, Helmut
Nauczyciel, wychowawca, pedagog Łukasik, Joanna Małgorzata Jagielska, Katarzyna
Solecki, Roman
Być (nie)zwykłym wychowawcą Konarzewska, Anna
Poradnik dydaktyczny Bleja-Sosna, Barbara
6.
Osobowość wychowawcy Kosyrz, Zdzisław
Ja w świecie kultury i rozrywki Święcicka, Ewa
Jak być dobrym wychowawcą? Grondas, Marek
Wychowawca i zespół wychowawców w nowym roku szkolnym Celuch, Małgorzata
Dla dobra dziecka Sowisło, Maryla
Kiedy pozwolić, kiedy zabronić w klasie Mac Kenzie, Robert J.
Scenariusze zajęć i zabaw Kozdroń, Agnieszka
Jak rozpoznać i pokonać uzależnienie od smartfona Burke, Hilda
7.
Pedagog szkolny Domagała-Kręcioch, Agnieszka
Warsztat opiekuna - wychowawcy młodszych dzieci Gajewska, Grażyna Szczęsna, Anna
Rewińska, Elżbieta
Umowa z klasą Góralczyk, Ewa
Nowoczesny wychowawca - tutor, mentor, coach Bałachowicz, Józefa Rowicka, Agnieszka
Gdy nauczyciel jest wychowawcą Szuty, Jacek
O kompetencjach współczesnych wychowawców Zając, Dariusz
Sytuacje i procesy wychowawcze w klasie szkolnej Dejnarowicz, Władysława
Nastolatkiem być... Banaś, Dominika Ippoldt, Lidia
Jurek, Marta
8.
Poradnik dla rodziców i wychowawców Rosik, B. P. Rosik, Paweł
Poradnik metodyczny dla wychowawców Zieja, Zenon
Vademecum wychowawcy kolonijnego Ligęza, Józef
Świadomość i opanowanie Kügerl, Christine
O wychowawcach i wychowaniu Kubiak-Szymborska, Ewa
15 lekcji o Europie Bieda, Halina
Jak uczyć dzieci by wykorzystywały w pełni swój potencjał? Hollins, Peter
Wychowanie przez czytanie Koźmińska, Irena Olszewska, Elżbieta
Bieszczady pełne wrażeń Martinger, Martin
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo