Muzeum

Tytuł oryginalny:
Musée en pyjamarama
Autorzy:
Frédérique Bertrand
Michaël Leblond
Frédérik Rey
Tłumacz:
Przemysław Szczur
Ilustracje:
Cedric Cailhold
Wydawca:
Wytwórnia Magdalena Kłos-Podsiadło (2018-2021)
Wydane w seriach:
Piżamorama
ISBN:
978-83-64011-52-8, 978-83-64011-93-1
Autotagi:
beletrystyka
druk
ikonografia
komiksy i książki obrazkowe
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań

„Muzeum Piżamorama” to kolejna niezwykła podróż chłopca w piżamie w paski. Dziecko zapada w sen, a książka ożywa, by tym razem przenieść naszego bohatera do muzeum sztuki. W tej książce przypominamy bardzo starą technikę animacji ombro cinema, opartej na iluzji optycznej. Dołączona paskowana folia pozwala ożywić ilustracje. Wystarczy przyłożyć folię do prążkowanego obrazka i bardzo powoli przesuwać ją od jednej krawędzi strony do drugiej. W ten sposób poznajemy istotę sztuki abstrakcyjnej, kinetycznej i op-artu. Wprawiamy w ruch plamy kolorów Jacksona Pollocka, geometryczne figury Pieta Mondriana, senne marzenia Joana Miro, rzeźby Alexandra Caldera – to jest właśnie piżamorama!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo