Głodny mózg:

dlaczego jemy pod wpływem emocji i jak z tym skończyć

Tytuł oryginalny:
Hunger habit
why we eat when we're not hungry and how to stop,
Autor:
Judson Brewer
Tłumacz:
Edyta Stępkowska
Wydawca:
Wielka Litera (2025)
ISBN:
978-83-8360-189-2, 978-83-8360-248-6
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
poradniki

Smutek, niepokój, nuda czy inne nieprzyjemne uczucia przeradzają się u Ciebie w chęć sięgnięcia po coś słodkiego? Kiedy się zdenerwujesz, odruchowo otwierasz lodówkę? Nie potrafisz oprzeć się pokusie zjedzenia całej paczki ciastek naraz, chociaż wiesz, że potem będziesz się źle czuł? Utrata kontroli nad tym, co spożywasz i w jakich ilościach, często wywołuje poczucie winy i wstyd. Jak sobie z tym wszystkim poradzić? Judson Brewer, uznany psychiatra i neurobiolog, z dużą wrażliwością omawia problem szkodliwych nawyków żywieniowych i wyjaśnia, dlaczego ludzki mózg tak łatwo w nie wpada. W ten sposób pomaga swoim pacjentom uporać się z niską samooceną oraz frustracją wynikającymi z nieustannie toczonej przez nich walki z własnymi ciałami. Głodny mózg to praktyczny poradnik z 21-dniowym programem prowadzącym do przełamania niechcianych schematów jedzeniowych. Autor wykorzystuje w nim wiedzę naukową, techniki uważności oraz trening mózgu i krok po kroku prowadzi czytelnika przez proces zaprzyjaźniania się z własnym umysłem i ciałem. Nie namawia do ćwiczenia siły woli, liczenia kalorii ani odmierzania porcji jedzenia. Kluczem do zmiany jest nauczenie się współpracy z mózgiem i przyjęcie życzliwej postawy wobec samego siebie.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo