Decydująca dekada 20:

dlaczego czas między 20. a 30. rokiem życia jest tak ważny i jak najlepiej go wykorzystać

Autor:
Meg Jay
Tłumacz:
Ewa Pater
Wydawca:
Grupa Wydawnicza Relacja (2025)
ISBN:
978-83-68228-19-9
Autotagi:
druk
książki
publikacje popularnonaukowe
Źródło opisu: Krośnieńska Biblioteka Publiczna - Katalog główny

Współczesna kultura lansuje tezę, że „trzydzieści to nowe dwadzieścia” – skoro tak, czy oznacza to, że czas między 20. a 30. rokiem życia nie ma znaczenia? Czy to rzeczywiście tylko przedłużony okres dorastania? Raczkująca dorosłość? Meg Jay, autorka „Supernormalsów”, twierdzi, że dwudziestolatkowie zostali złapani w wir błędnych przekonań, który trywializuje najbardziej transformacyjny okres w naszym życiu. Opierając się na ponad dwóch dekadach pracy z tysiącami klientów i studentów, Jay łączy najnowsze doniesienia naukowe z historiami samych dwudziestolatków. Rezultatem jest prowokująca lektura, która dostarcza narzędzi niezbędnych do jak najlepszego wykorzystania tego okresu w życiu i pokazuje nam, jak praca, związki, osobowość, tożsamość, a nawet mózg mogą się w tej dekadzie zmienić bardziej niż w jakimkolwiek innym okresie dorosłości — jeśli dobrze wykorzystamy ten czas. [nota wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo