Nauczanie języka polskiego jako obcego
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Bogactwo językowe i kulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców Uniwersytet Łódzki - Wydawnictwo
1 Co warto wiedzieć Dąbrowska, Anna Dobesz, Urszula
Pasieka, Małgorzata
2 Edukacja otwarta na języki Kotarba-Kańczugowska, Marta
3 Konińskie Studia Językowe
2 Konińskie Studia Językowe Pawlak, Mirosław
2 Konińskie Studia Językowe Pawlak, Mirosław
1 Konińskie Studia Językowe Tom 8 Nr 3 2020 Pawlak, Mirosław
3 Ludyczność w (glotto)dydaktyce Pokorska, Michalina Hrycak-Krzyżanowska, Dorota
Banach, Agnieszka
1 Planowanie lekcji języka obcego Katedra Języka Polskiego jako Obcego Uniwersytetu Jagiellońskiego
3 Zintegrowane kształcenie przedmiotowo-językowe Muszyńska, Barbara Papaja, Katarzyna
2 Z zagadnień dydaktyki języka polskiego jako obcego Miodunka, Władysław
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo