Nauczanie języka polskiego jako obcego
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Planowanie lekcji języka obcego Katedra Języka Polskiego jako Obcego Uniwersytetu Jagiellońskiego
Co warto wiedzieć Dąbrowska, Anna Dobesz, Urszula
Pasieka, Małgorzata
Bogactwo językowe i kulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców Uniwersytet Łódzki - Wydawnictwo
Konińskie Studia Językowe Tom 8 Nr 3 2020 Pawlak, Mirosław
2.
Edukacja otwarta na języki Kotarba-Kańczugowska, Marta
Z zagadnień dydaktyki języka polskiego jako obcego Miodunka, Władysław
Konińskie Studia Językowe Pawlak, Mirosław
Konińskie Studia Językowe Pawlak, Mirosław
3.
Ludyczność w (glotto)dydaktyce Pokorska, Michalina Hrycak-Krzyżanowska, Dorota
Banach, Agnieszka
Konińskie Studia Językowe
Zintegrowane kształcenie przedmiotowo-językowe Muszyńska, Barbara Papaja, Katarzyna
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo