Niemy krzyk:

o samookaleczeniach dzieci i młodzieży

Autorzy:
Holden Szkoła
Stefano Vicari
Tłumacz:
Zuzanna Krasnopolska
Wydawca:
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne (2025)
ISBN:
978-83-8258-212-3
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
poradniki
Źródło opisu: Miejska Biblioteka Publiczna im. Adama Próchnika w Piotrkowie Trybunalskim - Księgozbiór główny

Marta, Simone i Angela to bohaterowie tej książki, którzy pochodzą z różnych rodzin, są w innym wieku, prowadzą zupełnie inne życie, mają odmienne problemy. A jednak coś ich łączy – wszyscy zadają sobie ból fizyczny, aby uwolnić się od bólu emocjonalnego. W książce poznajemy historie trojga młodych ludzi, którzy się okaleczają, ponieważ nie znaleźli innego sposobu na wyrażenie swojego głębokiego, niemożliwego do opanowania cierpienia. Oni ranią się, by dać upust trudnym do zniesienia emocjom, by poczuć ulgę. I aby w ten dramatyczny sposób zawołać o pomoc. Historie bohaterów uzupełnia obszerny komentarz psychiatry dzieci i młodzieży. Specjalista odnosi się do każdego przypadku i omawia go z naukowego punktu widzenia – niezwykle przystępnym i zrozumiałym językiem. Przedstawia przyczyny samookaleczeń, sygnały ostrzegawcze, które powinny nas zaniepokoić,oraz zagrożenia, przede wszystkim jednak radzi, jak uniknąć tego problemu, a w razie potrzeby – szybko interweniować.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo