Dziecięce i Młodzieżowe
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 A moja mama ma w torebce psa... Woy-Wojciechowska, Patrycja
7 Bez ciebie nie ma lata Han, Jenny
1 Czy tata płacze? Kommedal, Hilde Ringen
4 Czy to jest moje? Dmitroca, Zbigniew
4 Dlaczego trzeba słuchać rodziców? Couchman, Simon
7 Dla nas zawsze będzie lato Han, Jenny
1 Gdzie jest mama? Prześluga, Malina
1 Gwiazdka z tatą Oli Brunstrøm, Thomas
2 Hej, żabo! Gray, Kes Field, Jim
3 Kiedy tata Oli był mały Brunstrøm, Thomas
1 Kocham ciebie, mamo Kubiak, Tadeusz
1 Kocham moją mamę Burdek, Sylwia
2 Kocham was równie mocno, maluszki! Chapman, Jane
6 Kocia Szajka i duchy w teatrze Romaniuk, Agata
6 Kocia Szajka i fałszerze pierników Romaniuk, Agata
6 Kocia Szajka i gondola przemytników Romaniuk, Agata
6 Kocia Szajka i napad na moście Romaniuk, Agata
6 Kocia Szajka i ucho różowego jelenia Romaniuk, Agata
6 Kocia Szajka i zagadka zniknięcia śledzi Romaniuk, Agata
2 Kolory Głowińska, Anita
2 Kto jest głodny? Láng, Anna
2 Kto tak robi? Láng, Anna
7 Lato Moryc, Katarzyna
7 Lato i Ptaszynka Catmull, Katherine
7 Lato Mikołajka Gościnny, Sempe
7 Lato misia Kazimierza Wilk, Paulina
7 Lato nad morzem Gruca, Magdalena
7 Lato na Rodos Ryrych, Katarzyna
7 Lato na ulicy Czereśniowej Berner, Rotraut Susanne
4 Literkowce Matraś, Agata
1 Mallko i tata Gusti
1 Mama Supeł, Barbara
1 Mamusiu, jak wielki jest świat? Bohlmann, Sabine
4 Miś Foszek nie chce robić siusiu na nocniczek Krzemień-Przedwolska, Joanna
1 Moja mama, mój tata Swędrowska, Małgorzata Bartosik, Joanna
1 Moja wielka niezwykła rodzina Nikołova, Radostina
1 Mój tata jest olbrzymem Wakuła, Paweł
1 Mój tata król Amelin, Michel Camil, Colette
1 Mój tato szczęściarz Papuzińska, Joanna
1 Nasza niegrzeczna mama Bednarek, Justyna
4 Ogródek warzywny Grzyb, Katarzyna
4 Poznaj Muminki! Mościcka, Regina
6 Precelek i letnia burza Romaniuk, Agata
6 Precelek jedzie tramwajem Romaniuk, Agata
4 Smoczek Loczek Jasiński, Maciej Nowacki, Piotr
1 Tata Lowe, Mifflin
1 Tata Tellegen, Toon
3 Tata Oli i piłkarska gorączka Brunstrøm, Thomas
3 Tata Oli jest chory Brunstrøm, Thomas
3 Tata Oli już nie chce być dorosły Brunstrøm, Thomas
3 Tata Oli nie umie przegrywać Brunstrøm, Thomas
3 Tata Oli rusza do akcji Brunstrøm, Thomas
3 Tata Oli umie wszystko Brunstrøm, Thomas
3 Tata Oli zostaje jutuberem Brunstrøm, Thomas
1 Tato, zdobądź dla mnie Księżyc Carle, Eric
1 Tatusiu, czy dziesięć to dużo? Bohlmann, Sabine
7 Tego lata stałam się piękna Han, Jenny
2 Tru. Love story / Barbara Kosmowska Kosmowska, Barbara
4 Tyranozaur Partington, David
5 Wiosenna wyprawa Gwizdka Gawryluk, Barbara
5 Wiosenne zabawy Usenko, Natalia Disney, Walt
5 Wiosna Toli Włodarkiewicz, Anna
5 Wiosna w klinice małych zwierząt w Leśnej Górce Szwed, Tomasz
2 Witaj, świecie! Colombo, Miralda
1 Włosy mamy Dahle, Gro Nyhus, Svein
1 Zwariowane wakacje taty Oli Brunstrøm, Thomas
3 Zwariowane wakacje taty Oli Brunstrøm, Thomas
3 Z tatą Oli na biwaku Brunstrøm, Thomas
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo