Dziecko z trudnościami rozwojowymi:

jak mu pomóc w żłobku?

Autorzy:
Aneta Jegier
Anna Mikler-Chwastek
Justyna Kaczorowska
Wydawca:
Difin (2025)
Wydane w seriach:
Engram
ISBN:
978-83-8270-457-0
Autotagi:
druk
książki
publikacje fachowe
Źródło opisu: Biblioteka Pedagogiczna w Tarnowie - Katalog zbiorów

Żłobki stają się coraz bardziej znanymi i popularnymi miejscami dla dzieci do trzeciego roku życia – nie tylko zapewniają profesjonalną opiekę, wychowanie i edukację, ale oferują wsparcie również tym maluchom, które mierzą się z trudnościami rozwojowymi. Choć placówki nie prowadzą diagnozy ani zajęć z zakresu Wczesnego Wspomagania Rozwoju, opiekunki na co dzień obserwują swoich podopiecznych i dokonują wstępnej oceny funkcjonalnej, zachęcając do zabaw i aktywności korzystnie wpływających na rozwój. Książka przedstawia problematykę zaburzeń i trudności rozwojowych, z jakimi mogą się spotkać dzieci w okresie niemowlęcym i poniemowlęcym. Czytelnik znajdzie tu opis czynników ryzyka, informacje dotyczące miejsc, gdzie rodzice mogą uzyskać pomoc, oraz praktyczne wskazówki dotyczące wsparcia rozwoju maluchów w żłobku. Publikacja zawiera przegląd najczęstszych trudności, opis objawów, roli żłobka, strategii pomocy dziecku i zasad współpracy z rodzicami. Nie zabrakło opisu wartościowych metod pracy od NDT Bobath po terapię behawioralną, logopedyczną, terapię ręki czy rozwijający ruch Weroniki Sherborne. Wykorzystanie podstawowych elementów tych technik może być skuteczne we wspieraniu rozwoju dzieci na co dzień. Całość zamyka rozdział poświęcony profilaktyce zachowań trudnych. Publikacja wspiera opiekunów i rodziców w świadomym towarzyszeniu dziecku w pierwszych etapach życia, troszcząc się o jego harmonijny rozwój i bezpieczeństwo.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo