Efektywna komunikacja z osobami ze spektrum autyzmu:

35 wskazówek dla specjalistów

Tytuł oryginalny:
Communicating better with people on the autism spectrum
Autor:
Paddy-Joe Moran
Tłumacz:
Marlena Trusiewicz
Wydawcy:
Harmonia Universalis - Grupa Wydawnicza Harmonia (2016-2022)
Grupa Wydawnicza Harmonia
Harmonia Universalis
ISBN:
978-83-7744-140-4
Autotagi:
druk
książki
poradniki
publikacje fachowe

Książka "Efektywna komunikacja z osobami ze spektrum autyzmu. 35 wskazówek dla specjalistów" pozwala lepiej zrozumieć osoby dotknięte spektrum oraz oswajać w społeczeństwie temat ASD. Osoby ze spektrum autyzmu, ze względu na towarzyszące im zaburzenia, często są odsuwane przez społeczeństwo i traktowane z dystansem. Dlatego tak ważne jest lepsze zrozumienie ich zachowań i potrzeb, po to, aby pomóc im w jak najlepszej adaptacji. W książce "Efektywna komunikacja z osobami ze spektrum autyzmu. 35 wskazówek dla specjalistów" znajduje się szereg porad, które przydadzą się przede wszystkim specjalistom pracującym z osobami ze spektrum - nauczycielom, terapeutom i opiekunom. Punktem wyjścia do skutecznej komunikacji jest zrozumienie drugiej strony, znajomość jej obaw, lęków, potrzeb i skłonności. Ta pozycja jest ważna tym bardziej, że obecnie w Polsce u bardzo wielu osób diagnozowane jest spektrum autyzmu. Dla każdego specjalisty, który pracuje z osobami z ASD, będzie cenną lekcją i wskazówką do tego, jak efektownie rozmawiać z kimś, dla kogo komunikacja może być dużym wyzwaniem.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo