Dziecięce i Młodzieżowe
Półka Tytuł Twórca Ocena
1. Dzień Mamy i Taty
Gdzie jest mama? Prześluga, Malina
Mój tato szczęściarz Papuzińska, Joanna
Tata Lowe, Mifflin
Mama Supeł, Barbara
A moja mama ma w torebce psa... Woy-Wojciechowska, Patrycja
Włosy mamy Dahle, Gro Nyhus, Svein
Kocham moją mamę Burdek, Sylwia
Zwariowane wakacje taty Oli Brunstrøm, Thomas
Kocham ciebie, mamo Kubiak, Tadeusz
Nasza niegrzeczna mama Bednarek, Justyna
Tatusiu, czy dziesięć to dużo? Bohlmann, Sabine
Mój tata król Amelin, Michel Camil, Colette
Mamusiu, jak wielki jest świat? Bohlmann, Sabine
Mój tata jest olbrzymem Wakuła, Paweł
Gwiazdka z tatą Oli Brunstrøm, Thomas
Mallko i tata Gusti
Tato, zdobądź dla mnie Księżyc Carle, Eric
Moja mama, mój tata Swędrowska, Małgorzata Bartosik, Joanna
Czy tata płacze? Kommedal, Hilde Ringen
Tata Tellegen, Toon
Moja wielka niezwykła rodzina Nikołova, Radostina
2.
Kto tak robi? Láng, Anna
Kto jest głodny? Láng, Anna
Tru. Love story / Barbara Kosmowska Kosmowska, Barbara
Kolory Głowińska, Anita
Hej, żabo! Gray, Kes Field, Jim
Kocham was równie mocno, maluszki! Chapman, Jane
Witaj, świecie! Colombo, Miralda
3. Tata Oli
Kiedy tata Oli był mały Brunstrøm, Thomas
Tata Oli i piłkarska gorączka Brunstrøm, Thomas
Tata Oli jest chory Brunstrøm, Thomas
Tata Oli już nie chce być dorosły Brunstrøm, Thomas
Tata Oli nie umie przegrywać Brunstrøm, Thomas
Tata Oli rusza do akcji Brunstrøm, Thomas
Tata Oli umie wszystko Brunstrøm, Thomas
Tata Oli zostaje jutuberem Brunstrøm, Thomas
Z tatą Oli na biwaku Brunstrøm, Thomas
Zwariowane wakacje taty Oli Brunstrøm, Thomas
4. Dla najmłodszych
Tyranozaur Partington, David
Literkowce Matraś, Agata
Smoczek Loczek Jasiński, Maciej Nowacki, Piotr
Ogródek warzywny Grzyb, Katarzyna
Czy to jest moje? Dmitroca, Zbigniew
Dlaczego trzeba słuchać rodziców? Couchman, Simon
Poznaj Muminki! Mościcka, Regina
Miś Foszek nie chce robić siusiu na nocniczek Krzemień-Przedwolska, Joanna
5.
Wiosenne zabawy Usenko, Natalia Disney, Walt
Wiosenna wyprawa Gwizdka Gawryluk, Barbara
Wiosna Toli Włodarkiewicz, Anna
Wiosna w klinice małych zwierząt w Leśnej Górce Szwed, Tomasz
6. Kocia Szajka
Kocia Szajka i zagadka zniknięcia śledzi Romaniuk, Agata
Kocia Szajka i ucho różowego jelenia Romaniuk, Agata
Kocia Szajka i napad na moście Romaniuk, Agata
Kocia szajka i duchy w teatrze Romaniuk, Agata
Kocia Szajka i fałszerze pierników Romaniuk, Agata
Kocia Szajka i gondola przemytników Romaniuk, Agata
Precelek i letnia burza Romaniuk, Agata
Precelek jedzie tramwajem Romaniuk, Agata
7. Lato
Bez ciebie nie ma lata Han, Jenny
Dla nas zawsze będzie lato Han, Jenny
Tego lata stałam się piękna Han, Jenny
Lato Moryc, Katarzyna
Lato Mikołajka Gościnny, Sempe
Lato misia Kazimierza Wilk, Paulina
Lato na Rodos Ryrych, Katarzyna
Lato na ulicy Czereśniowej Berner, Rotraut Susanne
Lato nad morzem Gruca, Magdalena
Lato i Ptaszynka Catmull, Katherine
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo