Zbiory użytkownika katarzynarzymowska
Ukochane
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Rzeka kłamstw Świętek, Edyta
Echa niewierności Świętek, Edyta
Cień zbrodni Świętek, Edyta
Powiedz mi, jak będzie Trojanowska, Sylwia
Gdybyś tylko wiedziała Beckerman, Hannah
Kółko się pani urwało Galiński, Jacek
Komórki się pani pomyliły Galiński, Jacek
Kratki się pani odbiły Galiński, Jacek
Kula Alves, Łucja Jaksz
Wrzask Janiszewska, Izabela
Współlokatorzy O'Leary, Beth
Światło w środku nocy Moyes, Jojo
2.
(Nie)miłość Socha, Natasza
(Nie)piękność Socha, Natasza
(Nie)młodość Socha, Natasza
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo