Zbiory użytkownika katarzynarzymowska
Ukochane
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Kula Alves, Łucja Jaksz
1 Gdybyś tylko wiedziała Beckerman, Hannah
1 Komórki się pani pomyliły Galiński, Jacek
1 Kółko się pani urwało Galiński, Jacek
1 Kratki się pani odbiły Galiński, Jacek
1 Wrzask Janiszewska, Izabela
1 Światło w środku nocy Moyes, Jojo
1 Współlokatorzy O'Leary, Beth
2 (Nie)miłość Socha, Natasza
2 (Nie)młodość Socha, Natasza
2 (Nie)piękność Socha, Natasza
1 Cień zbrodni Świętek, Edyta
1 Echa niewierności Świętek, Edyta
1 Rzeka kłamstw Świętek, Edyta
1 Powiedz mi, jak będzie Trojanowska, Sylwia
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo