Zbiory biblioteki Kruszyna GBP
Literatura dziecięca
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Moje przedszkole Barbara, Stankiewicz-Gawrysiak
1 Marysia i mała orkiestra Berkane, Nadia
1 Marysia i psotny kotek Berkane, Nadia
1 Marysia i wielkanocne jajka Berkane, Nadia
1 Marysia jeździ na kucyku Berkane, Nadia
1 Marysia na zakupach Berkane, Nadia
1 Marysia w szpitalu Berkane, Nadia Nesme, Alexis
1 piecze ciasto Berkane, Nadia
2 Lekarka Zuzanna Drabik, Wiesław
2 Listonosz Felek Drabik, Wiesław
2 Nauczycielka Hipolita Drabik, Wiesław
2 Policjant Leon Drabik, Wiesław
2 Strażak Wacek Drabik, Wiesław
2 W zagrodzie wierszyki o zwierzętach Edyk-Psut, Anna
3 Werka Rozterka i dwie nianie Hermes, Patricia
3 Werka Rozterka i dwie nianie Hermes, Patricia
3 Werka Rozterka i futbolowa niania Hermes, Patricia
3 Werka Rozterka i nowa niania Hermes, Patricia
3 Kuchenny zawrót głowy Joly, Fanny
3 Lena Joly, Fanny
3 Lena Joly, Fanny
4 Puk, puk! Co słychać... Na budowie Niemycki, Mariusz
4 Puk, puk! Co słychać ... na pogotowiu Niemycki, Mariusz
4 Puk, puk! Co słychać ... na pogotowiu Niemycki, Mariusz
4 Puk, puk! Co słychać ... na wsi Niemycki, Mariusz
2 W zoo Shutterstock
2 Wesoła kuchnia Śnieżkowska-Bielak, Elżbieta Bernardes-Rusin, Mirosława
3 O syrence Lence Wejner, Rafał
3 O zielonych ludkach Wejner, Rafał
2 Rymowanki do piżamki 1 Wejner, Rafał
3 Detektyw Wójcik, Elżbieta
3 Samochodzik Franek Wójcik, Elżbieta
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo