Zbiory biblioteki Kruszyna GBP
Literatura dziecięca
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Marysia w szpitalu Berkane, Nadia Nesme, Alexis
Marysia i mała orkiestra Berkane, Nadia
piecze ciasto Berkane, Nadia
Marysia na zakupach Berkane, Nadia
Marysia i psotny kotek Berkane, Nadia
Marysia jeździ na kucyku Berkane, Nadia
Marysia i wielkanocne jajka Berkane, Nadia
Moje przedszkole Barbara, Stankiewicz-Gawrysiak
2.
Policjant Leon Drabik, Wiesław
Lekarka Zuzanna Drabik, Wiesław
Listonosz Felek Drabik, Wiesław
Strażak Wacek Drabik, Wiesław
Nauczycielka Hipolita Drabik, Wiesław
W zoo Shutterstock
W zagrodzie wierszyki o zwierzętach Edyk-Psut, Anna
Wesoła kuchnia Śnieżkowska-Bielak, Elżbieta Bernardes-Rusin, Mirosława
Rymowanki do piżamki 1 Wejner, Rafał
3.
Werka Rozterka i dwie nianie Hermes, Patricia
Werka Rozterka i dwie nianie Hermes, Patricia
Werka Rozterka i nowa niania Hermes, Patricia
Werka Rozterka i futbolowa niania Hermes, Patricia
O syrence Lence Wejner, Rafał
O zielonych ludkach Wejner, Rafał
Lena Joly, Fanny
Kuchenny zawrót głowy Joly, Fanny
Lena Joly, Fanny
Detektyw Wójcik, Elżbieta
Samochodzik Franek Wójcik, Elżbieta
4.
Puk, puk! Co słychać ... na wsi Niemycki, Mariusz
Puk, puk! Co słychać ... na pogotowiu Niemycki, Mariusz
Puk, puk! Co słychać... Na budowie Niemycki, Mariusz
Puk, puk! Co słychać ... na pogotowiu Niemycki, Mariusz
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo