Zbiory biblioteki Nowe GBP
DZIECI I MŁODZIEŻ
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Jukato Kiermaszek, Magdalena
Kocham cię, mamusiu! Astley, Neville Baker, Mark
Małe historie o wielkich marzeniach Milewska, Marta H.
Morza Barsotti, Eleonora
Najmilsza niespodzianka Wilson, Anna
Nie wiem, gdzie jestem Forman, Gayle
Nie chcę być duży Genechten, Guido van
Obrońcy królestwa West, Tracey
Orka w wannie Buch, Hania
2.
Peter Pan Barrie, James Matthew
Rok w Krainie Czarów Szymanowicz, Maciej
Tajemnice oceanu Sobich-Kamińska, Anna
Urodziny Baddiel, David
W moim sercu Witek, Jo
Zwierzęta drapieżne Barsotti, Eleonora
Przygody roztargnionej czarownicy Wicher, Barbara
Śnieżna noc Czytelnia
Nowe bajki na każdy dzień tygodnia Skwark, Dorota
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo