Zbiory biblioteki Nowe GBP
DZIECI I MŁODZIEŻ
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Jukato Kiermaszek, Magdalena
1 Kocham cię, mamusiu! Astley, Neville Baker, Mark
1 Małe historie o wielkich marzeniach Milewska, Marta H.
1 Morza Barsotti, Eleonora
1 Najmilsza niespodzianka Wilson, Anna
1 Nie chcę być duży Genechten, Guido van
1 Nie wiem, gdzie jestem Forman, Gayle
2 Nowe bajki na każdy dzień tygodnia Skwark, Dorota
1 Obrońcy królestwa West, Tracey
1 Orka w wannie Buch, Hania
2 Peter Pan Barrie, James Matthew
2 Przygody roztargnionej czarownicy Wicher, Barbara
2 Rok w Krainie Czarów Szymanowicz, Maciej
2 Śnieżna noc Czytelnia
2 Tajemnice oceanu Sobich-Kamińska, Anna
2 Urodziny Baddiel, David
2 W moim sercu Witek, Jo
2 Zwierzęta drapieżne Barsotti, Eleonora
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo