Na tropie podejrzanych myśli:

ponad 60 ćwiczeń które pomogą dziecku radzić sobie z trudnymi myślami, rozwijać elastyczność psychologiczną i budować odporność psychiczną

Inne tytuły:
[wiek 9-13]
Autor:
Artur Gębka
Ilustracje:
Monika Pollak
Wydawca:
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne (2023-2024)
Wydane w seriach:
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci
ISBN:
978-83-67665-00-1, 978-83-67665-04-9
978-83-67665-00-1
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
podręczniki
poradniki
proza
publikacje dydaktyczne
zbiory opowiadań

Inspirująca książka dla dzieci w wieku 9-13 lat, która pomaga im zrozumieć, w jaki sposób nasze myśli wpływają na nasze zachowanie i samopoczucie. Nasze umysły są pełne myśli, niektóre korzystne, a niektóre szkodliwe. Ale jak odróżnić te, które nam służą, od tych, które nas ograniczają? Książka zadaje pytania, na które dzieci mogą znaleźć odpowiedzi. Jak możesz budować odporność i życzliwość wobec siebie i innych poprzez swoje myśli? Autor opiera się na technikach terapii poznawczo-behawioralnej oraz terapii akceptacji i zaangażowania, aby pomóc dziecku pozbyć się negatywnych myśli i rozwinąć pozytywny obraz siebie. W książce bohaterowie Max i Tora stają przed sześcioma zagadkami zawierającymi wątpliwe pomysły. Te myśli utrudniają dzieciom realizowanie swoich pasji i nawiązywanie relacji z innymi. Dziecko dołącza do Maksa i Toli w biurze detektywa, ucząc się rozpoznawać różne rodzaje myśli, jak wpływają one na nasze samopoczucie i jak my sami możemy pozytywnie na nie wpływać. Dzięki tym ćwiczeniom dzieci są w stanie zobaczyć własne myśli i przestać podążać za myślami, które działają przeciwko nim. Ta książka pomaga budować elastyczność i odporność psychiczną, a także rozwijać współczucie i akceptację siebie i innych. Wraz z bohaterami czytelnicy odkrywają, że możemy zmienić sposób myślenia i tworzyć bardziej pozytywne i pomocne narracje o sobie i innych. Na tropie podejrzanych myśli to praktyczna, interaktywna książeczka, która zachęca dzieci do refleksji i rozwoju. Jest to narzędzie, które umożliwia dzieciom zrozumienie wpływu myśli na ich życie i pozwala im rozwinąć silny i pozytywny obraz siebie. [opis z lubimyczytac.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo