Zbiory użytkownika emi.het.01
Chcę przeczytać
Półka Tytuł Twórca Ocena
3 Kobieta w klatce Adler-Olsen, Jussi
2 13 powodów Asher, Jay
1 My, dzieci z dworca ZOO Christiane, F.
4 Zmierzch Dazai, Osamu
4 To nie jest twoje dziecko Falkowska, Małgorzata
4 Kobieta w oknie Finn, A. J.
3 Wzgórze pełne słońca Fiszer, Roma J.
2 Byłam tu Forman, Gayle
3 Jeśli zostanę Forman, Gayle
2 Ten jeden dzień Forman, Gayle
2 Ten jeden rok Forman, Gayle
2 Wróć, jeśli pamiętasz Forman, Gayle
3 Zawsze stanę przy tobie Forman, Gayle
2 Zostaw mnie Forman, Gayle
3 Zapisane w wodzie Hawkins, Paula
1 Opiekunka do dzieci Herrmann, Elisabeth
3 Szukając Emmy Holmes, Steena
4 Sensei i miłość Kawakami, Hiromi
5 Prawdziwy świat Kirino, Natsuo
3 Miodowa pułapka Lindell, Unni
1 Nigdy nie zapomnę Lonsdale, Kerry
2 Podarunek Mirek, Krystyna
4 Czworaczki Nunek, Anna
4 Miłość na marginesie Ogawa, Yoko
4 Na skraju załamania Paris, B. A.
4 Bez mojej zgody Picoult, Jodi
4 Nowe jutro Polte, Agata
3 Cytrynowy sad Rice, Luanne
3 Światło między oceanami Stedman, M. L.
2 Zanim odszedł Świętek, Edyta
4 Jestem, tęsknię, mówię Tsushima, Yuko
2 Zanim zasnę Watson, Steven J.
1 Zanim zapomnę Wilmowska, Iwona
5 Tsugumi Yoshimoto, Banana
3 Złodziejka książek Zusak, Markus
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo