Zbiory użytkownika emi.het.01
Chcę przeczytać
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
My, dzieci z dworca ZOO Christiane, F.
Opiekunka do dzieci Herrmann, Elisabeth
Nigdy nie zapomnę Lonsdale, Kerry
Zanim zapomnę Wilmowska, Iwona
2.
13 powodów Asher, Jay
Podarunek Mirek, Krystyna
Zanim zasnę Watson, Steven J.
Zanim odszedł Świętek, Edyta
Ten jeden dzień Forman, Gayle
Ten jeden rok Forman, Gayle
Wróć, jeśli pamiętasz Forman, Gayle
Zostaw mnie Forman, Gayle
Byłam tu Forman, Gayle
3.
Zawsze stanę przy tobie Forman, Gayle
Jeśli zostanę Forman, Gayle
Złodziejka książek Zusak, Markus
Kobieta w klatce Adler-Olsen, Jussi
Miodowa pułapka Lindell, Unni
Cytrynowy sad Rice, Luanne
Światło między oceanami Stedman, M. L.
Wzgórze pełne słońca Fiszer, Roma J.
Zapisane w wodzie Hawkins, Paula
Szukając Emmy Holmes, Steena
4.
Czworaczki Nunek, Anna
Na skraju załamania Paris, B. A.
Kobieta w oknie Finn, A. J.
To nie jest twoje dziecko Falkowska, Małgorzata
Bez mojej zgody Picoult, Jodi
Nowe jutro Polte, Agata
Sensei i miłość Kawakami, Hiromi
Miłość na marginesie Ogawa, Yoko
Jestem, tęsknię, mówię Tsushima, Yuko
Zmierzch Dazai, Osamu
5.
Tsugumi Yoshimoto, Banana
Prawdziwy świat Kirino, Natsuo
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo