Nowości dla dzieci
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Alberta szuka miłości Abedi, Isabel
Anielska Hand, Cynthia
Basia i plac zabaw Stanecka, Zofia
Basia i telewizor Stanecka, Zofia
Czerwone serce, niebieski motyl Thor, Annika
Smok Moncomble, Gérard
Dotyk Julii Mafi, Tahereh
Ubaw po pachy Kinney, Jeff
Dziewczynka z parku Kosmowska, Barbara
Dziura w sercu Pawlak, Romek Pawlak, Romuald
2.
Fistaszki zebrane Schulz, Charles M.
Gdzie jest Rudek? Webb, Holly
Gęś, śmierć i tulipan Erlbruch, Wolf
Gryźgo idzie w świat Rowicki, Piotr
Grzeczna Dahle, Gro Nyhus, Svein
Gwiazdko, gdzie jesteś? Webb, Holly
Jeszcze żyje Emil ze Smalandii Lindgren, Astrid
Wyprawa Houck, Colleen
Gagi Gangu Purpurowej Ręki Simon, Francesca
Kto polubi trolla? Stanecka, Zofia
3.
List w butelce Sobich, Agnieszka
Olbrzym Maleszka, Andrzej
Magiczne Drzewo - tajemnica mostu Maleszka, Andrzej
Magiczne lata McCammon, Robert R.
Czarodziejskie drzewo Gaudriot, Claire Mullenheim, Sophie du
Nocne strachy Gaudriot, Claire Mullenheim, Sophie de
Małpiszonek Pipi Collodi, Carlo
Martynka chroni przyrodę Marlier, Jean-Louis
Martynka i wróbelek Delahaye, Gilbert
McDusia Musierowicz, Małgorzata
4.
Moc przeznaczenia Pike, Aprilynne
Mój przyjaciel Szymon Crowther, Kitty
Najpiękniejszy dar McDaniel, Lurlene
5.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo