Nowości dla dzieci
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Alberta szuka miłości Abedi, Isabel
3 Małpiszonek Pipi Collodi, Carlo
4 Mój przyjaciel Szymon Crowther, Kitty
2 Grzeczna Dahle, Gro Nyhus, Svein
3 Martynka i wróbelek Delahaye, Gilbert
2 Gęś, śmierć i tulipan Erlbruch, Wolf
3 Czarodziejskie drzewo Gaudriot, Claire Mullenheim, Sophie du
3 Nocne strachy Gaudriot, Claire Mullenheim, Sophie de
1 Anielska Hand, Cynthia
2 Wyprawa Houck, Colleen
1 Ubaw po pachy Kinney, Jeff
1 Dziewczynka z parku Kosmowska, Barbara
2 Jeszcze żyje Emil ze Smalandii Lindgren, Astrid
1 Dotyk Julii Mafi, Tahereh
3 Magiczne Drzewo - tajemnica mostu Maleszka, Andrzej
3 Olbrzym Maleszka, Andrzej
3 Martynka chroni przyrodę Marlier, Jean-Louis
3 Magiczne lata McCammon, Robert R.
4 Najpiękniejszy dar McDaniel, Lurlene
1 Smok Moncomble, Gérard
3 McDusia Musierowicz, Małgorzata
1 Dziura w sercu Pawlak, Romek Pawlak, Romuald
4 Moc przeznaczenia Pike, Aprilynne
2 Gryźgo idzie w świat Rowicki, Piotr
2 Fistaszki zebrane Schulz, Charles M.
2 Gagi Gangu Purpurowej Ręki Simon, Francesca
3 List w butelce Sobich, Agnieszka
1 Basia i plac zabaw Stanecka, Zofia
1 Basia i telewizor Stanecka, Zofia
2 Kto polubi trolla? Stanecka, Zofia
1 Czerwone serce, niebieski motyl Thor, Annika
2 Gdzie jest Rudek? Webb, Holly
2 Gwiazdko, gdzie jesteś? Webb, Holly
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo