M
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Klub filmowy Meryl Streep March, Mia
2.
Kronika zapowiedzianej śmierci García Márquez, Gabriel
Miłość w czasach zarazy García Márquez, Gabriel
Raport z pewnego porwania García Márquez, Gabriel
Sto lat samotności Garc'ia M'arquez, Gabriel
Zła godzina García Márquez, Gabriel
Rzecz o mych smutnych dziwkach García Márquez, Gabriel
3.
Dżinn Masterton, Graham
Wizerunek zła Masterton, Graham
Wyklęty Masterton, Graham
Zemsta Manitou Masterton, Graham
Zjawa Masterton, Graham
4.
Nauczka dla księcia MacLean, Sarah
5.
Coś wspaniałego McNaught, Judith
Doskonałość McNaught, Judith
Fajerwerki McNaught, Judith
Jak w raju McNaught, Judith
Każdy twój oddech McNaught, Judith
Królestwo marzeń McNaught, Judith
Na zawsze McNaught, Judith
6.
Podwójną miarą McNaught, Judith
Raj McNaught, Judith
Szepty w świetle księżyca McNaught, Judith
Świąteczny romans Deveraux, Jude McNaught, Judith
Barnett, Jill
Lamb, Arnette
Triumf miłości McNaught, Judith
Whitney, moja miłość McNaught, Judith
Zanim się pojawiłaś McNaught, Judith
7.
Furie Miles, Elizabeth
8.
Poczekajka Michalak, Katarzyna
9.
Przeminęło z wiatrem Mitchell, Margaret
Przeminęło z wiatrem Mitchell, Margaret
Przeminęło z wiatrem Mitchell, Margaret
Scarlett Mitchell, Margaret Ripley, Alexandra
Scarlett Mitchell, Margaret Ripley, Alexandra
10.
Rozmowy z katem Moczarski, Kazimierz
11.
Dla ciebie wszystko Sparks, Nicholas
Kim byłbym bez ciebie? Musso, Guillaume
Papierowa dziewczyna Musso, Guillaume
Ponieważ cię kocham Musso, Guillaume
Potem... Musso, Guillaume
Telefon od anioła Musso, Guillaume
Uratuj mnie Musso, Guillaume
Wrócę po ciebie Musso, Guillaume
12.
Tango Mrożek, Sławomir
Uwikłanie Miłoszewski, Zygmunt
Przyjaciel z dzieciństwa MacLean, Sarah
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo