Zbiory użytkownika AnnaJusinska
Historyczne
XIX W. EPOKA WIKTORIAŃSKA
  • Brak pozycji
LORD JOHN GREY DIANA GABALDON
OUTLANDER DIANA GABALDON
RÓŻNE TYTUŁY
XIX W. NIEWOLNICTWO
XX W ROMANSE
  • Ładowanie...
XX W.
  • Ładowanie...
SAGA NOWOZELANDZKA
  • Ładowanie...
SAGA RODU POLDARKÓW
  • Ładowanie...
ANIA Z ZIELONEGO WZGÓRZA
  • Ładowanie...
MOLLY MURPHY
  • Ładowanie...
ZNACHORKA SABINE EBERT
  • Ładowanie...
MAŁE KOBIETKI LOUISA MAY ALCOTT
  • Ładowanie...
SAGA ARGENTYŃSKA SOFIA CASPARI
  • Ładowanie...
CHARLOTTE LINK XX W
  • Ładowanie...
KEN FOLLET STULECIE XX W
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo