Ostatnia aria Mozarta

Tytuł oryginalny:
Mozart`s last aria
Autor:
Matt Rees
Tłumacz:
Ryszard Oślizło ...
Wyd. w latach:
2010 - 2017
ISBN:
978-83-65740-15-1
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
4.0

W grudniu 1791 roku gwiazda Wolfganga Amadeusza Mozarta świeci jasno na firmamencie wiedeńskiego nieba. Oklaskiwany mistrz sal koncertowych i oddany członek austriackiej gildii masońskiej znajduje się w sercu wielkiego świata sztuki, polityki i intryg. Nagła wiadomość o jego śmierci porusza całe miasto, które huczy od plotek o niewierności, bankructwie i morderstwie. Zaledwie sześć tygodni wcześniej wirtuoz wyznał żonie, że został otruty, a jego dni są już policzone. Nannerl, siostra Mozarta, nie daje wiary żadnym pogłoskom i wyrusza z prowincji, aby wyjaśnić okoliczności śmierci brata. Kiedy przygląda się uważnie dokumentom, które zostawił po sobie Mozart, natrafia na ślad masońskiego spisku sięgającego pozłacanych sal balowych wiedeńskiej socjety i biur tajnej służby pruskiej. Wkrótce kobieta odkrywa, że klucz do poznania prawdy znajduje się w ostatniej operze brata.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Matt Rees
Tłumaczenie:Ryszard Oślizło Jan Kabat
Wydawcy:Wydawnictwo Kobiece (2017) Legimi (2017) Wydawnictwo Kobiece - Illuminatio Łukasz Kierus (2017) Świat Książki (2010) Wydawnictwo Illuminatio Łukasz Kierus
ISBN:978-83-65740-15-1
Autotagi:biografie druk elementy biograficzne epika książki literatura literatura piękna powieści proza reprodukcje
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 9 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo