Zbiory użytkownika AnnaJusinska
Fantasy i SF
DO PRZECZYTANIA
RÓŻNE TYTUŁY
WIEDŹMIN
PIEŚŃ LODU I OGNIA
HARRY POTTER
SAGA ZMIERZCH
  • Ładowanie...
ŚWIAT DYSKU 1
  • Ładowanie...
ŚWIAT DYSKU 2
  • Ładowanie...
ŚWIAT DYSKU 3
  • Ładowanie...
DZIEDZICTWO
  • Ładowanie...
TOLKIEN
  • Ładowanie...
SYN ZDRAJCY - MILES CAMERON
  • Ładowanie...
XANTH - PIERCE ANTHONY
  • Ładowanie...
PROTEKTORAT PARASOLA - GAIL CARRIGER
  • Ładowanie...
FANTASTYKA UKRAIŃSKA I ROSYJSKA
  • Ładowanie...
WILKOŁAKI Z MERCY FALLS MAGGIE STIEFVATER
  • Ładowanie...
ARTEMIS FOWL EOIN COLFER
  • Ładowanie...
KRONIKI WOJEN DUSZKÓW
  • Ładowanie...
TRUDI CANAVAN
  • Ładowanie...
SZKLANY TRON OPOWIEŚCI SARAH J. MAAS
  • Ładowanie...
DOROTA TERAKOWSKA
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo